Flytter inn i nye lokaler etter et sterkt 2024: – Jævlig hardt arbeid og litt stang inn Byråene under Storm-paraplyen har fått et nytt hjem.
Millioner ble brukt på valgkampanjer – deltakelsen gikk ned Valgdirektoratet ga støtte til flere ulike byråer som lagde kampanjer for å øke deltakelsen i fjorårets lokalvalg. Resultat ble færre velgere.
Magnus dykket ned i de politiske skandalene. Dette overrasket han mest I sin masteroppgave gjorde han en grundig analyse av fem ulike skandaler som involverte fem ulike politikere.
Ekspert mener X-flukten vil få følger for politisk kommunikasjon Flere har valgt å forlate Musk-plattformen X etter det amerikanske valget. Eksperter tror det kan endre det politiske ordskiftet i sosiale medier.
Senterpartiet ansetter «Stortingets sterkeste» som pressesjef Senterpartiets stortingsgruppe har ansatt Vebjørn Varlid (34) som ny pressesjef.
Her er GK-toppen på Trump-møte i USA Kjendiser og politikk på programmet når Geelmuyden Kiese tar med kunder på tur til USAs østkyst.
– En myte at politikere gjemmer seg bak en mur av PR-rådgivere Audun Lysbakken mener norske politikere er mer tilgjengelig for pressen enn mange tror. Gjennom hans rådgiver får vi beskjed om at han ikke har tid til å stille til et intervju.
Uenig om politisk retorikk: – Kan være ødeleggende for demokratiet Torbjørn Røe Isaksen og Janne Haaland Matlary møttes i Dagsnytt 18-studio mandag kveld.
Ekspert om retorikken fra ordføreren: – Ser ut som PR-folka til Trump har holdt kurs i Lom Justisministeren og ordføreren i Lom kommune bruker sterke ord når de snakker om skolenedleggelsene i Innlandet. Det får retorikk-eksperter til å reagere.
Reagerer på regjeringens nye kommunikasjonsstrategi Mener regjeringen misbruker gentlemens agreement. Fra regjeringen selv er det taust.
Eksperter om Frp-grep: – Forsøker å ta tilbake tolkningen Debatten om «stem Frp»-kommentarene i sosiale medier har rast de siste ukene. Vi spurte noen eksperter om hva de mener om partiets håndtering av saken.
Partiet introduserte nytt kommunikasjonsgrep: – Vi mener det har fungert Kommunikasjonsavdelingen til Venstre har jobbet hardt for at partiet skal snakke mer enhetlig.
Valgstrategen besøkte Venstre. Slik mener han norske og amerikanske velgere er like Spesielt én ting fungerer nesten overalt, ifølge Matthew McMillan.
Reagerer på at Aftenbladet bruker PR-rådgiver som kommentator Trond Birkedal er PR-rådgiver med eget firma og skriver betalte gjestekommentarer i Stavanger Aftenblad. Nå må han og uttale seg til avisen som ordførerens PR-rådgiver.
Omdømmeekspert om KrF-bråket: – Det verste man kan tenke seg En offentlig toppkrangel var det siste Kristelig Folkeparti trengte nå, mener Tor Wallin Andreassen.
Høyre-Cato advarer mot USA-tendenser i den norske valgkampen: «La oss håpe alle partier det neste året gjør sitt ytterste» «Den lange valgkampen her hjemme går straks i gang. La oss håpe alle partier det neste året gjør sitt ytterste for å ikke spille på de strengene det har blitt spilt på i USA.», skriver Cato Husabø Fossen
Forsker om Sverigedemokraternas kom-strategi: – Får håpe norske politikere er sitt ansvar bevisst Det svenske partiets «trollfabrikker» på nett ble avslørt. Skjer det samme i Norge?